Zaznacz stronę

Czego MOIM ZDANIEM unikać po okresie, kiedy już jesteśmy dobrze zaadaptowani do KETO.
✖ MOIM ZDANIEM BŁĘDY PO ADAPTACJI NA KETO:
1. Rób Zawsze WSZYSTKO z głową !
▪︎ Pamiętaj❗ Stan Ketozy, to TYLKO ZMIANA W TWOIM ORGANIŹMIE pozyskiwania energii…
▪︎NIE JESTEŚ NAGLE NIEŚMIERTELNY…🦸‍♂️
▪︎NIE IDŹ W SKRAJNOŚCI, WYKLUCZAJĄC CAŁKOWICIE WEGLOWODANY❗
▪︎NIE PRZEGINAJ Z PROPORCJAMI MAKRO oraz MIKRO … DBAJ O ŚLADOWE PIERWIASTKI W ORGANIŹMIE.
▪︎ ROTUJ❗ – zmiany to brak stagnacji a to oznacza ROZWÓJ…
▪︎ ZASKAKUJ ORGANIZM… niech to nie będzie monotonia na jajkach, tluszczach nasyconych jednonienasyconych … staraj się aby czerpać
z bycia na KETO GARŚCIAMI❗
2 . BRAK ZMIAN/ROTACJI W DIECIE PO ADAPTACJI (stan ketozy klinicznej) – ROTACJA BIAŁKIEM, (uwaga na osoby z INSULINOOPORNOŚCIA – przy niskiej aktywności fizycznej – nawet 1.5g/kg może być nie wskazane na keto) wyższe do 1.5g/kg w procesie glukoneogenezy podnieść GLUKOZE przy pomocy aminokwasów tworzących białka. NIE WYRZUCI was taka ilość z keto, a może spokojnie pomóc w ROZWOJU
▪︎ u osób bardzo wytrenowanych można podnieść po długim okresie adaptacji NAWET 2-2.5 G/KG❗❗❗
(osobiście polecam MAX 1.5g/kg po 6 miesiącach po adaptacji)
▪︎ Pamietajcie, ze warto dbac o bialko choćby dla walorów makro i mikro żelazo lub wit z grupy B którymi wysycaja nasz organizm,
▪︎ chce zwrócić uwagę na WAŻNĄ SPRAWĘ: poziom cial ketonowych we krwi nie zawsze jest dobrym wskaźnikiem, bo mięśnie (mózg) cale ciało używa ciał ketonowych ZWLASZCZA PO TRENINGU – wtedy ich zawartość we krwi może być bardzo niska… ponieważ organizm użył odpowiedniej ilości do wysiłku… wszystko wróci do „normy” w przeciągu kilku h.
3. WEGLOWODANY – i NADMIERNY STRACH OSÓB ZNAJDUJĄCYCH SIĘ NA KETO PRZED PODNIESIENIEM SPOŻYWANIA WĘGLI.
▪︎Sluchajcie, po DOBREJ adaptacji 1/2 łyżeczki syropu z agawy działa jak Najlepsza forma przedtreningówki przed treningiem.
Działa wręcz pobudzająco, pozbywamy sie na treningu węglowodanów a będąc przez okres 21/22h na keto a 2h NIE – czy nadal jesteśmy w KETOZIE ? TAK! NIE DAJMY SIE ZWARIOWAĆ.
Polecam wam sprawdzać stosunek glukozy do ketonow i rotowac Węglami.
IM WIĘCEJ TRENINGÓW- TYM WIĘCEJ WĘGLI
⚠️ Ale nie zalecam SPORYCH ILOŚCI, aby nie wyrobić sobie nawyku ❗
➖ pozbyliśmy się węgli, nie po to aby znowu sie NADMIERNIE DO NICH PRZYZWYCZAJAĆ.
rozumiecie… B A L A N S 🧘‍♂️🧘‍♀️
4. Dbać o to aby nie przyswajac organizmu do ćwiczeń i odzywiania – rotowac proporcjami jak na każdej innej diecie
UWAGA NA KETO-CRUSH : ze względu na źle dobrane proporcje w keto tłuszczów białek węglowodanów… można się na własne życzenie tym z ketozy wyrzucić!
Podkreślam🙂
✖ Stan ketozy to nie nieśmiertelność – musimy dbać o to tak samo jakbyśmy czerpali tak jak wcześniej energię z glukozy – nie zwalnia nas to z przestrzegania zasad KETO.
NIE STAJEMY SIE NAGLE PÓŁ BOGAMI NA KETO. ☝️
PS: Szukajcie informacji w wielu źródłach, piszę o swoich doświadczeniach oraz piśmiennictwie. Zdrowie / Medycyna Komplementarna to Moja pasja. Zachęcam do czerpania również z innych źródeł, osób z wiedzą oraz doświadczeniem. Wyrabiajmy opinię o wiele źródeł dobrych informacji 👍

Każdy zainteresowany konsultacjami lub współpracą po więcej informacji może skontaktować się bezpośrednio przez: Facebook / Instagram / email / nr tel.
FB: Darek Strączkowski
INSTAGRAM: Instagram Darek 
email: darek.straczkowski@gmail.com
nr tel: +48 576 650 932

Darek Strączkowski