Zaznacz stronę
Witam Was serdecznie, wrzucam trochę obiecanych kulinarnych inspiracji. Miałam trochę czasu na przygotowania tych pyszności , więc oto są. Można cieszyć oko i jeść do woli. 🍇💚🍌🍒

Znajdziecie tutaj przepisy i wartościowe informacje o super mocy roślinek i produktów użytych w moich przepisach 🥕🥦🍒🍓💚.

Zacznę od soków:

Pierwszy soczek jest z marchwii i imbiru. Ostatnio bardzo odpowiada mi ten smak.

Drugi sok z buraka, marchwi i jabłka. Z przewagą buraka. Ma moc i daję mi dużo mega energii 💚😊💪.

Niektórzy z Was pytacie co z kawą, jak bez niej żyć? Czy ogóle jest to możliwe?
Kochani oczywiście, że da się, że można 😊💚. Ja już od dawna nie pije kawy i powiem Wam więcej bez niej mam więcej energii. Pijąc soki i jedząc na surowo , energii nie brakuje. Kawa nie jest wcale dobra dla naszego zdrowia i nie daje energii tylko tak utarło się, że daje nam kopa. Owszem kofeina robi swoje , ale energia bierze się z życia i żywego pokarmu. A nie daj Boże kawa z mlekiem i cukrem. Też kiedyś piłam więc znam te smaki, na szczęście moja świadomość nie pozwoliłaby już na tą przyjemność. Kawa zakwasza organizm, a jak wiemy zakwaszenia prowadzi do wielu chorób. Więc warto tego kofeinowego kopa zamienić na kopa z energii, która jest w świeżo wyciśnięty soku💚🍒🥦💪😊.

Teraz wracam dalej do przepisów.

Następne w kolejce są papryczki faszerowane żywymi kiełkami brokuła i jarmużu w towarzystwie moich ulubionych czarnych oliwek, posypane nasonami słonecznika i nasionami czarnuszki. Polane olejem lnianym. Żeby było im wygodnie położyłam je na liściach sałaty lodowej. Kochani jedzmy jak najwięcej żywego, kiełki są tutaj doskonałym przykładem. Teraz trochę o CUDOWNYCH właściwościach kiełków 💚😊💪. Pierwsze pod lupę kiełki brokóła 🥦💚.

Kiełki brokuła – właściwości Dużo mówi się o właściwościach prozdrowotnych kiełków, w tym brokuła, ale co tak naprawdę sprawia, że ich właściwości wyróżniają się na tle innych roślin? Sulforafan, naturalnie występujący w kiełkach brokuła, charakteryzuje się działaniem przeciwnowotworowym i immunoregulacyjnym. Związek ten w znacznym stopniu redukuje ilość wolnych rodników w naszym organizmie. Dobrze wszystkim znane wolne rodniki przyczyniają się do rozwoju wielu jednostek chorobowych i stopniowego pogorszenia naszego stanu zdrowia. Co ciekawe, młode siewki brokuła zawierają największą ilość tego związku, a spożywane regularnie jako dodatek do sałatek i kanapek, korzystnie wpływają na prawidłowe funkcjonowanie naszego organizmu. Ważne jest także to, że siewki spożywamy na surowo, dzięki czemu w pełni możemy wykorzystać zawarte w nich związki odżywcze. Kiełki brokułów wykazują także działanie przeciwbakteryjne. Szczególnie ważne może okazać się to u chorych z zakażeniem Helicobacter pylori – bakterii odpowiedzialnej za rozwój choroby wrzodowej żołądka, która z kolei zwiększa ryzyko choroby nowotworowej tego narządu.

Teraz trochę o zapomnianym jarmużu i jego Kiełkach 💚💪

Jarmuż to warzywo, którego wartości odżywcze i właściwości zdrowotne były doceniane już w starożytności. Jednak w Polsce wciąż służy bardziej do ozdabiania półmisków niż do jedzenia. To ogromny błąd, ponieważ jarmuż zapobiega wielu groźnym chorobom, takim jak nowotwory i choroby serca.

Jarmuż to odmiana kapusty o długich, pomarszczonych liściach, której właściwości zdrowotne są doceniane m.in. w Skandynawii. W Polsce mało kto wie, jakie wartości odżywcze posiada jarmuż, dlatego jest traktowany bardziej jako roślina ozdobna. Tymczasem barwne liście jarmużu (w różnych odcieniach zieleni, fioletowozielone i fioletowobrązowe) są skarbnicą białka, błonnika, witamin – przede wszystkim C i K, a także soli mineralnych – zwłaszcza wapnia i potasu, oraz sulforafanu – silnego przeciwutleniacza.

Jarmuż – właściwości antynowotworowe 💚💪.

Jarmuż, podobnie jak brokuły 🥦 i inne warzywa kapustne, jest skarbnicą sulforafanu – przeciwutleniacza, który ma silne działanie antynowotworowe. Sulforafan może uchronić m.in. przed rakiem prostaty, płuc i jelita grubego. Jednak, aby jarmuż zachował jak najwięcej swoich przeciwnowotworowych właściwości, powinien być gotowany podobnie jak brokuły, czyli na parze przez maksimum 3-4 minuty. W przeciwnym razie straci swoje prozdrowotne działanie.

Jarmuż zawiera indole, które hamują wydzielanie aktywnych estrogenów, dzięki czemu zapobiega też rakowi piersi.

Poza tym jarmuż zwiera karotenoidy (beta karoten, luteinę, zeaksantynę) – przeciwutleniacze, które również hamują szkodliwe procesy oksydacyjne, a co za tym idzie – mogą zapobiegać rozwojowi chorób nowotworowych. Dowiedziono, że spożycie karotenoidów może obniżyć występowanie takich nowotworów, jak: rak jamy ustnej, krtani, przełyku i pęcherza moczowego. Warto wiedzieć, że kolor nadawany przez karotenoidy (czyli żółty, pomarańczowy lub czerwony) w jarmużu jest maskowany chlorofilem – zielonym barwnikiem, który również ma działanie przeciwutleniające i wspomaga procesy oczyszczania organizmu – tworzy silne połączenia z częścią toksycznych związków (w tym z niektórymi substancjami rakotwórczymi), dzięki czemu mniejsza ilość szkodliwych związków dociera do tkanek organizmu.

Jarmuż jest także skarbnicą innej antynowotworowej substancji – witaminy K, która również hamuje rozwój niektórych nowotworów, m.in. piersi, jajnika, okrężnicy, pęcherzyka żółciowego, wątroby. Jak przekonują specjaliści z Instytutu Żywności i Żywienia, jej niedobór może być przyczyną zwiększonego ryzyka rozwoju różnych nowotworów.

Były soki, były papryczki i kiełki teraz czas na słodkie przekąski batoniki własnej produkcji są zdrową alternatywą słodyczy. Moje dzieci za nimi szaleją, mi oczywiście też nie są obojętne 💚😊.

BATONIKI💚💜💛:

Składniki: na dużą blachę.
Płatki gryczane 600g, 5 bananów, 2 lub 3 starte jabłka, pół szklanki wiórków kokosowych, morwa biała 1/3 szklanki, rodzynki wg uznania, suszone morele pokroić w plastry, suszone maliny, suszona żurawina niesłodzona, obowiązkowo słonecznik ja dalam pół szklanki, do smaku konieczne kurkuma i sól. Oczywiście można dać inne suszone owoce lub nasiona wg własnej kompozycji. Polecam również siemie lniane.

Przygotowanie: wszystko dokładnie rozgniatamy na jednolitą masę najlepiej rękami lub tłuczkiem do ziemniaków ps( u mnie tłuczek jest przeznaczony już tylko do rozgniatania masy batonikowo- ciasteczkowej, ziemniaki poszły w odstawkę 8 mc temu) 💪💚😊.

Gotową masę wykładamy na blachę wysmarowaną olejem kokosowym w tym wypadku najlepiej bezwonnym, co by nam się smaki nie gryzły. I wkładamy do piekarnika na 30 min 200 stopni, po upływie czasu , przestawiamy piekarnik na 180 stopni i pieczemy jeszcze około 10 Max 15 min. Oczywiście cały czas kontrolujemy zaglądając do tych naszych , waszych batoników , każdy piekarnik jest inny więc czas też może być inny, co by się nie przypalily… 🤔😉👌💚🍒.

CZEKOLADA DLA ŁASUCHÓW W KAŻDYM WIEKU💚🍫🍒🥥.

No i przyszedł ten czas , czas na czekolady&czekoladki. Jak kto woli, ja robię w dwóch wersjach dzieci lubią czekoladki , a ja wolę odłamać kawałek czekolady 😋💚🍫🍒🥥🌰🍓. Tym razem przygotowałam gorzką czekoladą ze słodko kwaśnymi dodatkami.

Składniki:
Szklanka oleju kokosowego bezwonnego,
Szklanka kakao.
Do osłody dodałam czubatą łyżkę miódu, oczywiście miód można zastąpić innymi słodyczami np syropem klonowym lub innym wg własnego uznania i smaku.

Dodatki:
Ja do moich czekoladek dodałam: suszoną białą morwe, suszone maliny i czarne porzeczki bogate w Wit C. Moje porzeczki były ręcznie przeze mnie zbierane i mrożone, a teraz sięgam po nie kiedy moja dusza ich zapragnie.

Przygotowanie:

Do garnuszka wkładamy olej kokosowy i miód , podgrzewamy do Max 40 stopni , cały czas mieszając. Nie czekamy aż nasze produkty się połączą ponieważ jak wiemy fizyczne jest to niemożliwe. Zatem jeżeli uzyskamy już stan ciekły dodajemy kakao i mieszamy , mieszamy aż powstanie nam obłędna płynna czekolada 💚🥥🍫. Plynną czekoladę nalewamy do uprzednio przygotowanych foremek, keksówki lub innych naczyń. W przypadku keksówki spód wyścielamy papierem do pieczenia. Sylikonowe foremki nie wymagają dodatkowych czynności. Jeżeli nasza czekolada wypełniła już wszystkie naczynia możemy śmiało dodać wszelkie przygotowane dodatki począwszy od suszonych owoców, orzeszków, nasion, płatków, świeżych owoców, przypraw itp.

Gotowe czekoladowe kompozycje wkładamy na minimum jedną godzinę do lodówki. Wiem, że nie jest łatwo tą godzinę wytrzymać, szczególnie dzieciom. Ale wytrzymujemy 😊💪💚🍒. Po tym czasie wiemy co robić… jemy, gryziemy i smakujemy 💗💛💚🧡. To uczucie kiedy nasza czekolada rozpuszcza się w ustach bezcenne. Nasza czekolada szybko się topi nie tylko w ustach , ale i w dłoniach. Polecam zatem trzymać ja w lodówce.

Jeszcze trochę o kakao 💚💪

Na poprawę humoru i samopoczucia 😁💚🍒

Kakao jako jedyna roślina na świecie zawiera substancję o nazwie anandamid, który wywołuje uczucie euforii. Anandamid jest związkiem, który jest naturalnie produkowanym w organizmie po wysiłku fizycznym i jest uwalniany, gdy czujemy się wyjątkowo dobrze. Dzięki kakao możesz więc czuć się szczęśliwszy! Nie dosyć, że kakao dobrze smakuje to jeszcze poprawia humor:)

💚 Naturalny afrodyzjak

W surowym kakao kryje się jeszcze inny związek poprawiający nasz nastrój. Mowa o fenyloetylaminie (PEA), która powoduje uwolnienie endorfin i jest produkowana przez organizm, kiedy jesteś zakochany.

To właśnie ona odpowiada za tzw. „motyle w brzuchu” i sprawia, że patrzymy na świat przez różowe okulary. Jej działanie porównywalne jest nawet do amfetaminy, która odpowiada za pożądanie i podniecenie. Jednym słowem kakao pomaga czerpać radość z życia! Kawałek dobrej najlepiej surowej czekolady będzie idealnym prezentem dla ukochanej osoby:)

💚 Chroni serce i zapobiega chorobom układu krążenia

Surowe kakao jest niezwykle bogatym źródłem magnezu, który bierze udział w regulacji pracy serca (razem z wapniem odpowiada za skurcze i rozkurcze mięśni). Ponadto surowe kakao tak jak już wspominałam jest wyjątkowo bogatym źródłem przeciwutleniaczy, które pomagają chronić naczynia krwionośne przed uszkodzeniami i pomagają zmniejszyć ilość złego cholesterolu.

💚 Zapobiega przedwczesnemu starzeniu się .

Surowe kakao jest cennym źródłem antyoksydantów takich jak antocyjany (występujące również w ciemnych owocach jak winogrona czy aronia) , które zapobiegają gromadzeniu się wolnych rodników, przez co opóźniają procesy starzenia się komórek.

Innym ważnym antyoksydantem zawartym w kakao są katechiny, których systematyczne wnikanie w nasz organizm pozwala komórkom organizmu na szybszą i lepszą regenerację. Katechiny działają energetyzująco na komórki i spowalniają procesy starzenia. To kolejny dobry powód by sięgać po surowe kakao.

💚 Duża dawka pozytywnej energii.

Nie od dziś wiadomo, że kakao jest bardzo bogate w magnez, a co za tym idzie ma dobroczynny wpływ na ludzki organizm: łagodzi skutki stresu, zwiększa wydajność umysłu, rozluźnia mięśnie,wpływa na pracę układu trawiennego, odpornościowego i hormonalnego. Magnez bierze udział w ponad 300 reakcjach metabolicznych, warto więc zadbać by go nie zabrakło w organizmie. Surowe kakao to w pełni naturalne i bogate źródło magnezu.

💚 Na przebudzenie i dobrą koncentrację.

Dzięki nieznacznej zawartości kofeiny i teobrominy, kakao ma działanie lekko pobudzające i rozjaśniające umysł. Jednakże zawartość kofeiny jest tu dużo mniejsza niż np. w kawie (filiżanka kakao zawiera do 25mg kofeiny, filiżanka kawy to już ok. 50-175mg). Teobromina natomiast stymuluje centralny układ nerwowy, rozszerza naczynia krwionośne.

Dzięki dużej zawartości magnezu, wapnia, chromu, żelaza, manganu i cynku kakao redukuje stres i wyczerpanie i świetnie wpływa na koncentrację. Surowe kakao polecane jest szczególnie wszystkim przemęczonym i zestresowanym osobom. Jednym słowem idealna przekąska na każdą okazję.

Smacznego 😊💪💚🍒🍫🥥🍓🌰🍇.

W następnym moim poście będę chciała poruszyć temat Top suplementów, które moim zdaniem mają bardzo duży wpływ na prawidłowe funkcjonowanie naszego organizmu.

Dodatkowo musimy pamiętać o naszym zdrowiu psychicznym, o akceptacji samego siebie. Warto też pomyśleć o rezygnacji z toksycznych znajomości, które mają bardzo duży wpływ na nasze zdrowie psychiczne i fizyczne. Warto zajżeć w głąb siebie i zrobić sobie rachunek sumienia, bo każdy w głębi serca wie co dla niego dobre. Z czego czerpie miłość i szczęście, a tym samym w efekcie zdrowie.

Oczywiście nie zapominajmy o zdrowych nawykach żywieniowych,pozytywnym myśleniu, ruchu, ćwiczeniach, spacerach, odpoczynku i świeżym powietrzu. Starajmy się również otaczać ludźmi, którzy nas wspierają i dają nam zrozumienie 😊💚.

Uwierzcie to wszystko takie ważne „suma składowych „💚💚.
Składowych Naszego zdrowego życia 😊💚🍒 .

Trochę się rozpisałam, ale Ci którzy mnie znają osobiście wiedzą, że lubię sobie pogadać, a w szczególności na tematy bliskie mojemu sercu 💚😊.

Pozdrawiam i miłego dnia życzę, do następnego 🌞😊

Agata Anna Dąbrowska VitaProgress