Zaznacz stronę

TRENING STABILIZACYJNY MIĘŚNI GŁĘBOKICH ❗

➖ Bardzo ważnym elementem naszego projektu będzie Trening, dostosowany pod każdego, w celu wzmocnienia MIĘŚNI ŚRODKA
są to:
• Mięsień wielodzielny
• Mięsień poprzeczny brzucha
• Przepona
• Mięsień skośny zewnętrzny brzucha
• Mięsień skośny wewnętrzny brzucha
• Mięsień czworoboczny lędźwi
• Mięsień lędźwiowy większy
• Mięśnie dna miednicy
✔ Osobiście będę chciał położyć duży nacisk na to w Projekcie – aby MIĘŚNIE CORE – były jak najbardziej wzmacniane oraz rozwinięte przez dobór odpowiednich ćwiczeń.
(⚠️przykład dzieci które ucząc się chodzić, stopniowo wzmacniają MIĘŚNIE GŁĘBOKIE dla STABILIZACJI❗)
✔ SILNE MIĘŚNIE GŁĘBOKIE = ZDROWIE NA WIĘKSZOŚĆ NASZEGO ŻYCIA.
■ Ale DLACZEGO stabilizacja MIĘŚNI CORE jest tak ważna dla NASZEGO ZDROWIA i PEŁNEGO RUCHU⁉️
✅Każdy ruch w Naszym ciele rozpoczyna się od jego CENTRUM = CORE, najpierw aktywują się głębokie mięśnie stabilizujące, a dopiero PÓŹNIEJ są aktywowane mięśnie danej części ciała.
✅ SILNE MIĘŚNIE GŁĘBOKIE mają ogromny wplyw na to ze ZAKRES możliwości wykonywanych ruchów jest WIEKSZY , W PEŁNYM ZAKRESIE ORAZ CAŁKOWICIE PŁYNNY.
❌ KOMPENSACJA – zachodzi wtedy kiedy nasz CORE jest OSŁABIONY i Nasz Organizm wykonuje NIENATURALNE RUCHY WYKORZYSTUJĄC BEZPOŚREDNIO MIĘSIEŃ DOCELOWY BEZ AKTYWACJI MIĘŚNI GŁĘBOKICH. Prowadzi to do zaburzenia PLYNNEGO wzorca ruchowego – bardzo często KONTUZJI ulega kręgosłup lędźwiowy.
📌 Będziemy WSPÓLNIE UCZYĆ SIĘ JAK WZMACNIAĆ MIĘŚNIE GŁĘBOKIE aby nasze ciało służyło nam Jak Najdłużej :
● TECHNIKA WYKONYWANIA ĆWICZEŃ,
● UTRZYMANIE NAPIĘCIA MIĘŚNIOWEGO,
● SYMETRIA (ta sama wysokość ciała w trakcie wykonywanych ćwiczeń),
● PŁYNNOŚĆ I PEŁEN ZAKRES RUCHÓW

Poniżej link do LIVE
Trening CORE
DAREK STRĄCZKOWSKI